لوازم خانگی، صوتی و تصویری دوو الکترونیک

معرفی جدیدترین محصولات، اخبار و اطلاعات دوو الکترونیک

لوازم خانگی، صوتی و تصویری دوو الکترونیک

معرفی جدیدترین محصولات، اخبار و اطلاعات دوو الکترونیک

افتتاح دفتر مرکزی دوو الکترونیک با مأموریت‌هایی جدید در تهران

دفتر مرکزی دوو الکترونیک با مأموریت‌هایی جدید در تهران با حضور با حضور مقامات ارشد دوو الکترونیک کره جنوبی و گروه صنعتی انتخاب افتتاح شد.

 محسن دولتیار، مدیرعامل فروش دوو الکترونیک در ایران در گفتگو با واحد ارتباطات رسانه‌ای گروه صنعتی انتخاب با اعلام این خبر گفت: دفتر مرکزی فروش دوو الکترونیک در ایران با حضور یونگ سو شین (Jung Soo Shin) مدیر عملیاتی گروه دانگبو کره جنوبی به عنوان هلدینگ مادر دوو الکترونیک کره جنوبی و مدیران ارشد گروه صنعتی انتخاب با مأموریت‌هایی جدید افتتاح شد.

وی به سفر این مقام ارشد گروه دانگبو کره جنوبی به تهران اشاره کرد و افزود: همواره از افراد تأثیرگذار دوو الکترونیک در کره جنوبی برای حضور در ایران دعوت کرده‌ایم تا از نزدیک واقعیت‌های بازار ایران آشنا شوند و سیاست‌های بازاریابی خودمان را با سیاست‌های مارکتینگ آن‌ها در دنیا که توانسته‌اند از طریق آن‌ مسیرهای خوبی را طی کنند، با توجه به واقعیت امروز اقتصاد کشور همخوان و هم‌راستا کنیم.
مدیرعامل فروش دوو الکترونیک در ایران تصریح کرد: گروه دانگبو کره جنوبی از زمانی که مالکیت دوو الکترونیک را به عهده گرفت، برنامه‌های توسعه برای حضور در بازارهای جهانی را در دستور کار خود قرار داده است.
 
رشد هفتاد درصدی فروش دوو الکترونیک در سال ۹۳
وی با اشاره به وضعیت این برند در ایران گفت: گروه صنعتی انتخاب به عنوان تنها نماینده تولید، توزیع، بازاریابی و فروش دوو الکترونیک در جمهوری اسلامی ایران، همچنان به همکاری‌های خود با دوو الکترونیک و از جمله مالک جدید این برند لوازم‌خانگی ادامه داد و سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رشدی هفتاد درصدی فروش نسبت به ۹۲ رقم زده شد.
دولتیار به برنامه‌های امسال این شرکت فروش اشاره کرد و افزود: امسال برنامه چالشی دوبرابری نسبت به سال ۹۳ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تحقق این پلن فروش نیازمند برنامه‌ریزی فروش، مارکتینگ، قدرت برند و ... است که رسیدن به این نقطه نیازمند یک جریان جهانی است.
وی با تحلیل بازار لوازم خانگی و اقتصاد کلان ایران خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از پنجاه درصد از بازار لوازم‌خانگی ایران در دست برندهایی است که کالای تولیدشده وارد کشور کرده و به فروش می‌رسانند. در خصوص برند دوو الکترونیک، یک تفاوت اساسی وجود دارد و آن وجود برندی با محبوبیت، تصویر و قدرت جهانی است که تولید کالا در ایران را برنامه‌ریزی کرده‌ است.
مدیرعامل فروش دوو الکترونیک در ایران تصریح کرد: دقیقاً کالایی که دوو الکترونیک در کشور کره جنوبی تولید می‌کند و یا کالایی که در سایت مکزیک برای بازار آمریکا و سایت اسپانیا برای بازار اروپا تولید می‌شود، همان کالا را با همان کیفیت به دست کارگر و مهندس ایرانی برای بازار ایران تولید می‌کنیم.
افق روش دوو الکترونیک در بازار ایران
وی خاطرنشان کرد: افق بسیار خوبی برای برند دوو در بازار ایران می‌بینیم، زیرا هم توانسته‌ایم این برند را بومی‌سازی کنیم و هم یک انتقال فنّاوری داشته باشیم.
 
دولتیار در پاسخ به پرسشی در خصوص نظر کره‌ای‌ها در مورد بازار ایران تصریح کرد: آن‌ها اطلاعات بسیار خوبی از بازار ایران دارند. آن‌ها بازار ایران را به خوبی رصد می‌کنند و آن‌گونه که مشخص است، سهم خوبی از بازار لوازم‌خانگی ایران را به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: آن‌ها هم فرهنگ ما را به درستی شناخته‌اند و هم نقاط قوت و ضعف بازار ایران را به درستی ارزیابی کرده‌اند. امروز هم طبق همان روال روی نقاطی دست می‌گذاشتند. آن‌ها ‌به خوبی می‌دانستند که در حال حاضر، بازار ایران آهسته حرکت می‌کند و برای آن‌ها نیز سؤال بود که چه روشی باید اتخاذ کنند تا تحرک و حرکتی در بازار ایجاد شود.
مدیرعامل فروش دوو الکترونیک در ایران در خصوص بازدید مقامات ارشد دانگبوی کره جنوبی از بازار ایران گفت: بازدید از فروشگاه‌های برند دوو نیز از دید آن‌ها بازدید خوبی بود زیرا برند دوو در نقاط بورس بازار لوازم‌خانگی تهران در امین حضور و جمهوری، فروشگاه‌های بسیار خوب با مکان‌های بسیار عالی را به عنوان برندشاپ در نظر گرفته و چیدمان بسیار خوبی از محصولات را در معرض دید مشتری قرار داده است.
 
توسعه فروشگاه‌های اختصاصی برند در دستور کار دوو الکترونیک
وی به سیاست شرکت فروش دوو و قائم‌مقام گروه صنعتی انتخاب در خصوص توسعه برندشاپ‌ها اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی لاک پشتی اقتصاد کشور، تنها راه توسعه حضور در نقطه ارتباط مناسب با مصرف‌کننده است. کالای ما باید در نقطه دید مصرف‌کننده باشد و فروشگاه‌ها بتوانند به خوبی کیفیت، پروموشن و غیره را به مصرف‌کننده نهایی عرضه کنند که در حال حاضر بهترین سیاست برای نیل به این هدف، توسعه فروشگاه‌های برند در سطح کشور است.
 
دولتیار در پاسخ به پرسشی در خصوص کالاهای غیرمجازی که با برند دوو الکترونیک در بازار لوازم‌خانگی مشاهده می‌شوند خاطرنشان کرد: این مسئله متأسفانه مربوط به ضعف قوانین موجود است. هم‌اکنون کالا از چهارگوشه کشور با برند دوو وارد ایران می‌شود که ضمانت‌های متفرقه و بی‌پایه و اساسی نیز بر روی آن درج شده است که قطعاً مصرف‌کننده بعد از چند سال استفاده با مشکلات گوناگون برای تعمیر این کالا مواجه می‌شود، زیرا اگر نیاز به قطعه‌ای داشته باشد کسی پاسخگو نیست.
 
کالاهای غیرمجاز، امنیت مصرف‌کننده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد
وی بابیان این‌که ضعف قوانین باعث جولان دادن کالاهای غیرمجاز در بازار شده خاطرنشان کرد: از طریق سازمان حمایت و مسیرهای داخلی تلاش‌هایی برای حل این مسئله انجام داده‌ایم، ولی علیرغم نظر مساعد مسئولین نتوانسته‌ایم به نتیجه برسیم. به همین خاطر فشار آورده‌ایم تا بشود سرچشمه را محدود کرده و اجازه ندهیم کالا به روش‌های غیر مجاز وارد شود و امنیت مصرف‌کننده را تحت‌الشعاع قرار دهد زیرا قطعاً این مسئله سوءاستفاده از برند یا نشان تجاری محسوب می‌شود و آسیب‌هایی را متوجه مصرف‌کنندگان خواهد کرد.
وی با بیان این‌که امروز فنّاوری روز، برند روز و کارگر و نیروی کار ایرانی در برند دوو گرد هم آمده است تصریح کرد: جریان موازی قاچاق کالا، جریان ضربه زدن به انتقال فنّاوری است و منافع صنعت ملی را خدشه‌دار کرده است.

 

بررسی انواع رزولشون و تفاوت انها

انواع رزولشون و تفاوت انها

انواع رزولشون و تفاوت انها

 

منظور از رزولوشن چیست؟

رزولوشن (Resolution) یک تلویزیون عبارت است از تعداد پیکسل هایی که در دو بعد افقی و عمودی نمایش داده می شوند.

هر چه این عدد بالاتر باشد در واقع شما تصاویر با کیفیت و وضوح بیشتری را مشاهده خواهید کرد، با این حال باید بدانید که رزولوشن تنها عامل تعیین کیفیت تصاویر نیست و عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. بطور کلی رزولوشن ساده ترین و ابتدایی ترین عامل برای تشخیص کیفیت تصاویر می باشد.

شما می توانید تصاویری که رزولوشن پایین تری نسبت به رزولوشن تلویزیون شما دارند را نیز مشاهده نمایید اما کیفیت تصاویر بالاتر نخواهد رفت. از سوی دیگر چنانچه مثلا تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p را بر روی یک تلویزیون با کیفیت ۷۲۰p مشاهده کنید، کاهش کیفیت را شاهد خواهید بود.

 

resolutions-ultra-hd-4k-1080p-720p-dvd

رزولوشن چیست و تفاوت انواع رزولوشن

رزولوشن چیست و تفاوت انواع رزولوشن

 

چه رزولوشنی مناسب من است؟

ممکن است رزولوشن های بالا همیشه برای شما ارزش خرید نداشته باشند. باید توجه کنید که رزولوشن مناسب شما معمولا به سه عامل بستگی دارد: ابعاد تلویزیون شما، فاصله ای که شما از تلویزیون خواهید داشت و کیفیت تصاویری که قصد مشاهده آنها را دارید.

چشم انسان دارای محدودیت هایی است بدین معنی که اگر در فاصله ای مشخص به تلویزیونی با ابعاد مشخص نگاه کنید قادر نخواهید بود کیفیت اصلی تلویزیون خود را مشاهده کنید.

 

رزولشن چیست و تفاوت انها

رزولشن چیست و تفاوت انها

 

بطور مثال اگر در فاصله ۲٫۴ متری از یک تلویزیون کوچکتر از ۴۰ اینچ قرار داشته باشید نمی توانید تفاوت بین دو کیفیت ۷۲۰p و ۱۰۸۰p را تشخیص دهید. تلویزیون های با کیفیت Ultra HD نیز تنها زمانی ارزش خرید دارند که قصد تهیه تلویزیونی بزرگتر از ۶۰ اینچ را داشته باشید و در فاصله ای مناسب نسبت به آن بنشینید.

بطور کلی رزولوشن عامل مهمی در کیفیت تصاویر یک تلویزیون محسوب می شود اما زمانی تجربه مناسبی خواهید داشت که از تلویزیونی با ابعاد مناسب استفاده کنید و در فاصله مناسبی از آن نیز قرار بگیرید.

محتوای موجود برای هر نوع رزولوشن

در واقع کیفیت محتوای چند رسانه ای موجود از نظر کیفیت عقب تر از کیفیت تلویزیون های فعلی قرار می گیرند و بطور خلاصه محتوا می باشد که تلویزیون های شما را محدود می کند. در حال حاضر بالاترین کیفیت را دیسک های Blu-ray ارائه می دهند و شبکه های تلویزیونی نیز حداکثر با کیفیت ۷۲۰p یا ۱۰۸۰iنمایش داده می شوند.

هنوز بطور گسترده خبری از محتوای با کیفیت ۴k نیست و تنها برخی سرویس های آنلاین پخش فیلم نظیر Netflix به پخش برخی از عناوین با این کیفیت اقدام کرده اند. بنظر می رسد حداقل چند سال تا فراگیر شدن این کیفیت فاصله داشته باشیم.

 

رزولشن چیست و تفاوت 4K و Ultra HD

رزولشن چیست و تفاوت ۴K و Ultra HD


رایج ترین رزولوشن تلویزیون ها کدام است؟

در حال حاضر تلویزیون های با کیفیت ۷۲۰p به ندرت پیدا می شوند و تنها در سایز ۳۲ اینچ و یا ۴۳ اینچ در مدل های پلاسما قابل تهیه هستند.

تلویزیون های با پنل ۱۰۸۰p رایج ترین نوع محسوب می شوند و اگر اکنون قصد خرید یک تلویزیون را داشته باشید احتمالا همین کیفیت تصویر را انتخاب خواهید کرد.

اما تلویزیون های ۴k در سال ۲۰۱۴ سهم بیشتری از بازار را برای خود دست و پا کرده اند و در حال حاضر اکثر برندهای چند مدل با این کیفیت را عرضه می کنند. با این حال هنوز هم قیمت آنها بالاتر از قدرت خرید اکثر افراد است.

 

۴k چیست؟

بطور ساده می توان اینطور گفت که در این کیفیت تصاویر ۴ برابر با جزییات بیشتری نسبت به ۱۰۸۰p نمایش داده می شوند و در واقع مقایسه بین ۸ میلیون پیکسل با ۲ میلیون پیکسل است.

اما این تنها یک بخش ماجراست و در حال حاضر تعداد معدودی از تولیدکننده های محتوای چندرسانه ای تصاویری با این کیفیت را ارائه می دهند.

سامسونگ، ال جی و سونی جزو برندهای معتبری هستند که تلویزیون های بسیار خوبی را با کیفیت اولترا اچ دی ارائه کرده اند. اما اینکه بتوانید از تمام پتانسیل این تلویزیون ها استفاده کرده و لذت ببرید چند سال باید صبر کنید.

تفاوت بین Ultra HD و ۴K

از لحاظ فنی اولترا اچ دی یک استاندارد جدید در صنعت سینما و تلویزیون به شمار می رود و وضوح تصویر ۴۰۹۶ x 2160 پیکسل را ارائه می کند. با این حال کیفیت تصاویری که تحت عنوان Ultra HD بدست افراد عادی می رسد رزولوشن پایین تری داشته و ۳۸۴۰ X 2160 پیکسل را نمایش می دهد.

این یکی از دلایلی است که برخی برندهای تولید کننده تلویزیون ترجیح می دهند از برچسب ۴k بر روی محصولات خود استفاده نکنند و در عوض از Ultra HD یا UHD استفاده کنند.

 

تماشای تصاویر ۱۰۸۰p بر روی تلویزیون ۴k

اگر تصاویر با کیفیت فول اچ دی را بر روی یک تلویزیون ۴k تماشا کنید افزایش کیفیتی را شاهد نخواهید بود. علت این امر این است که فشردگی پیکسل ها در رزولوشن ۴k چهار برابر بیشتر از رزولوشن ۱۰۸۰p می باشد و الگوریتم نمایش تصاویر در تلویزیون ها نمی تواند بطور دقیق فاصله بین پیکسل ها را پر کند. این امر گاهی اوقات باعث محو شدگی تصاویر می شود. دقیقا همان اتفاقی که در هنگام مشاهده فایل های با کیفیت پایین در تلویزیون های Full HD رخ می دهد.

اما در سایر بخش ها نظیر نمایش رنگ مشکی، تفاوت خاصی وجود ندارد و در واقع تلویزیون های ۴k نیز از همان تکنولوژی LCD بهره می برند با این تفاوت که رزولوشن بالاتری را نمایش می دهند.

 

جمع بندی

حتی اگر قصد دارید با آینده نگری یک تلویزیون ۴k را تهیه کنید باید بدانید که در حال حاضر بسیاری از تکنولوژی های ضروری در این تلویزیون ها پشتیبانی نمی شوند. بطور مثال برندهای تولید کننده تلویزیون این اجازه را دارند تا در مشخصات محصول پشتیبانی از HDMI 2.0 را درج کنند، در حالی که در عمل چنین اتفاقی نمی افتد و این تکنولوژی پشتیبانی نمی شود.

از سوی دیگر جای خالی نمایش تصاویر ۴k با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه احساس می شود که البته اگر تنها قصد دیدن فیلم های سینمایی با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را داشته باشیدبه هیچ عنوان مشکل ساز نیست اما باید بدانید که در این صورت تلویزیون شما خیلی زود قدیمی خواهد شد و خریدی آینده نگرانه را نداشته اید.

در مجموع باید اینطور گفت که تلویزیون های ۴k هنوز جای خود را در بازار پیدا نکرده اند. برای حس کردن تفاوت بین تلویزیون های ۴k و ۱۰۸۰p لازم است تا به سراغ ابعادهای بزرگ بروید که طبیعتا قیمتی بالا دارند.

از سوی دیگر محتوای با کیفیت ۴k نیز هنوز کمیاب هستند و دیدن تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p در این تلویزیون ها نیز کیفیت را افزایش نمی دهد.

بنظر می رسد خرید یک تلویزیون ۴k با ابعاد مناسب در سال های آینده انتخاب مناسب تری باشد.

ورود سری جدید تلویزیون های اندروید سه بعدی دوو به بازار مدل F6200

سری جدید تلویزیون های اندروید و سه بعدی دوو به بازار عرضه شد. علاوه بر طراحی بسیار زیبا و شکیل این سری سیستم عامل اندروید 4.2 به همراه کنترل جادویی که قابلیت تبدیل به کیبورد را نیز دارد ارایه شده است.

قیمت 42 اینچ: 26.000.000ریال به همراه مبلغ 1.000.000ریال تخفیف نقدی جشنواره بهار دل انگیز دوو 

قیمت 47 اینچ: 35.500.000ریال به همراه مبلغ 1.200.000ریال تخفیف نقدی جشنواره بهار دل انگیز دوو

قیمت 55 اینچ: 48.000.000ریال به همراه مبلغ 1.500.000ریال تخفیف نقدی جشنواره بهار دل انگیز دوو 

پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان:

mr.taei@daewooir.ir